انکشافات پزشکی دانش‌ها سرطان

موسسۀ پارک رازول درمان آزمایشی سرطان ریه را با همکاری کوبا اجرا می کند

موسسۀ سرطان پارک رازول در بوفالوی نیویورک از اداره غذا و داروی آمریکا مجوز دریافت نموده تا درمان آزمایشی با استفاده از واکسن سرطان ریه که در کوبا ساخته شده را اجرا نماید.

اندرو کواومو فرماندار دموکرات روز چهارشنبه در کنار مقامات موسسه پارک رازول آغاز این آزمایش که پس از گرم شدن روابط آمریکا و کوبا اولین در نوع خود است را اعلام نمود.

این درمان که CIMAvax-EGF نام دارد ایمنی درمانی است که توسط مرکز ایمنی شناسی مولکولی هاوانا تولید شده است. در این آزمایش ۶۰ تا ۹۰ بیمار شرکت خواهند کرد و انتظار می رود ماه آینده آغاز شود.

کندیس جانسون رئیس موسسۀ پارک رازول می گوید این آزمایش نتیجۀ همکاری مقامات نیویورک و کوبا می باشد که در زمان فرستادن هیات تجاری به هاوانا از سوی کواومو در سال ۲۰۱۵ آغاز شد: «اولین بار در دوران معاصر است که موسسه ای کوبایی با موسسه ای آمریکایی همکاری می کند.»

lung-cance-treatmentخوزه رامون کاباناس رودریگز، سفیر کوبا در آمریکا این همکاری را به کواومو طی نامه ای تبریک گفت: «این همکاری نه تنها موجب بهبود سلامت مردم هر دو کشورمان می شود بلکه بر سلامت مردم منطقه و دنیا تاثیر می گذارد.»

به گفته کواومو موسسه پارک رازول با سطح تحقیقات رده اول بهترین مراکز نیویورک برابری می کند: «کوبا می توانست هر منطقۀ دیگری در آمریکا را انتخاب کند. می توانستند سراغ جان هاپکینز یا مرکز یادبود اسلون کترینگ نیویورک بروند.  … اما کجا را انتخاب کردند؟ بهترین مکان در آمریکا، پارک رازول.»

منبع: https://www.yahoo.com/news/roswell-park-conduct-trial-cuban-lung-cancer-treatment-185433725.html

نظری بدهید