تکنولوژی

مایکروسافت فروش Xbox One Original را متوقف کرد

مایکروسافت فروش Xbox One Original را در ایالت متحده متوقف ساخته است. این شرکت تنها ورژن های Xbox One S و Xbox One X را در فروشگاه های آنلاین خود تنها با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می رساند. Kotaku در انگستان گزارش داده است که در حالی که فروشOriginal Xbox One در ایالت متحده متوقف شده است، بنابراین فروشگاه های مایکرسافت در انگلستان نیز فاقد کنسول های ورژن قدیمی این شرکت خواهند بود.
Xbox One Original که مشابه با ضبط کننده های ویدئویی بود، اولین بار ۴ سال پیش با قیمتی ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت PlayStation 4 سونی به بازار عرضه شد. مشکلات و معایبی که در Xbox One مایکروسافت وجود داشت باعث شد که در رقابت با کنسول های بازی شرکت سونی، شکست بخورد. مایکروسافت با حذف سنسور Kinect در کنسول هایش، قیمت آنها را کاهش داد و برای افزایش فروش کنسول های خود، تمامی تمرکز خود را بر افزایش کیفیت سخت افزارها و بازی ها قرارداد.

مایکروسافت در سال پیش، Xbox One S را که دارای یک بدنه ی نازک سفید رنگ است روانه ی بازار کرد و تولید Xbox 360 را متوقف کرد. طراحان کنسول بازی از این کنسول کوچک، استقبال فراوانی کردند و برای تهیه ی دیسک های Bluray و اپلیکیشن های مرتبط با آن ،توانست ۴۰۰۰ حامی همانند Netflix و Amazon بیابد. مایکروسافت در حال حاضر بر Xbox One S به عنوان کنسول های بازی مبتدی و Xbox One X به عنوان کنسول های بازی که دارای سخت افزارهای پیشرفته هستند، تمرکز دارد.
پس از آغاز پیش فروش در یکشنبه ی گذشته، مایکروسافت اظهار داشت که Xbox One X سریعترین پیش فروش را نسبت به پیش فروش های پیشین Xbox داشته است. کار دشواری است که بخواهیم منظور دقیق مایکروسافت را از بیان این حرف بیان کنیم زیرا این شرکت هیچ عدد و ارقامی را برای بیان میزان فروش خود اعلام نکرده است. به هرحال مایکروسافت در سایت Amazon توانسته است که دستگاه های Xbox One X خود را در حدود ۲۵ دقیقه بفروش برساند و اظهار داشته است که « طرفداران ایکس باکس، در ۵ روز اول کنسول های بازی Xbox One X Project Scorpio Edition را بیش از هر ایکس باکس دیگری خریداری کرده اند». مایکروسافت قرار است که پیش فروش Xbox One X standard edition را از ماه دیگر آغاز کند.

منبع: Microsoft stops selling the original Xbox One

نظری بدهید