تغییرات اقلیمی جغرافیا دانش‌ها

چگونه خود را برای گردباد، آماده کنیم (قسمت دوم)

طوفان قادر به تخریب زیرساخت های منطقه ای و شبکه برق است. بنابراین، چه خانه شما مستقیما در مسیر گردباد باشد چه صرفا در نزدیکی آن، لازم است که منابع لازم را ذخیره کنید. زمانی که لیستی از ابزارهای توصیه شده را در اختیار داریم، دیگر نیاز به خرید محصولات برند نمی باشد. وبسایت ready.gov لیست تمامی مواردی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.
در کمترین حالت شما باید لوازم کافی برای مراقبت از چند نفر به مدت سه روز را داشته باشید.اگر طوفان برق شما را قطع کرد و سیل شما را در خانه حبس کرد (به هیچ وجه بیرون نروید مگر اینکه چاره ای نداشته باشید و جانتان در خطر باشد)، این ابزارها در پناهگاهی که درآن قرار دارید، به درد شما خواهد خورد.
شماره ۱ این لیست غذا و آب است. فراموش نکنید که باید به اندازه کافی H2O محبوس شده داشته باشید تا بتوانید مردم را هیدراته و پاک نگاه دارید.-این بدین معنی است که هر نفر حداقل به یک گالون آب در هر روز نیاز دارد. همچنین ممکن است به غذاهای فوری مانند غذاهای کنسرو (درب بازکن را فراموش نکنید)، پروتئین ها، کره بادام زمینی و دیگر غذاهای سوپرمارکتی نیز، نیاز پیدا کنید. نکته مهم دیگر این است که انبار مهمات شما باید کمک های اولیه، چراغ قوه، رادیو و تعداد زیادی باطری را شامل شود. لوازم سرگرم کننده، لوازم بهداشتی (دستمال مرطوب، کیسه پلاستیک، حتی سطل پلاستیکی محکم) و لوازم شارژ تلفن (چندین باطری و شارژر) می توانند بسیار مفید واقع شوند.
حتی اگر تصمیم دارید که گردباد را در خانه پشت سر بگذارید، اتفاقات اضطراری ممکن است شما را مجبور به ترک خانه کند. به منظور آماده سازی، مطمئن شوید که کجا می توانید کاغذهایی که در بخش قبل گفتیم را پیدا کنید. همچنین لازم است که یک ساک یا چمدان از ابزارهای لازم را با خود به همراه داشته باشید.
پناه بردن
آیا تصمیم دارید که در زمان وقوع حادثه در خانه بمانید و از توشه ی خود استفاده کنید؟ برای اینکار باید خانه خود را قبل از شروع گردباد آماده کنید. بیرون خانه را تمیز کنید و مسیر آب روی خانه را بررسی کنید تا در زمان باران شدید به درستی کار کنند و مشکلی برایتان پیش نیاید. باد می تواند درختان را به دور خود بچرخاند، بنابراین سعی کنید درختان را خیلی نزدیک به خانه نکارید و حتماً قبل از شروع فصل باد و طوفان شاخه های آسیب دیده را هرس کنید. یک گردباد قادر است به راحتی اجسام سبک را به هوا پرتاب کند، بنابراین هر وسیله ای که در حیاط خانه دارید مانند سطل آشغال، اسباب بازی و …. به داخل خانه انتقال دهید. برای جلوگیری از شکستن شیشه ی پنجره ها، می توانید کرکره های مخصوص باد را بر روی پنجره های خود را نصب کنید یا آن ها را با چوبهای سه لایه بپوشانید، اگر نمی خواهید اینکارها را انجام دهید بهتر است در موقع وقوع حادثه و بعد از آن از پنجره ها فاصله بگیرید زیرا ممکن است باد ناگهان شیشه را بشکند و آسیب ببینید. اگر خیلی نگران هستید، می توانید قبل از شروع فصل طوفان، نسبت به محکم سازی خانه تان اقدام کنید. تعمیرات لازم را انجام دهید، مانند تعمیر سقف، پنجره ها و درب ها و یاد بگیرید که چگونه می توانید گازف برق و آب را قطع کنید ( یک آچار یا انبردست در کنار دیگر لوازم توشه ی خود داشته باشید).
هر چه طوفان نزدیکتر می شود، سعی کنید خود را از طریق وبسایت ها و رادیو آپدیت نگاه دارید. به دلیل اینکه ممکن است برق قطع شود، تمامی وسایل الکترونیکی و باتری های یدکی را شارژ کنید و یخچال و فریزر خود را در پایینترین سطح تنظیمات، قرار دهید تا برق کمتری مصرف کنند (اینکار باعث می شود تا زمان طولانی تری بتوانند خنک بمانند، به خصوص اینکه اگر باز کردن درب های آن ها بکاهید). وان خود را تمیز کرده و پر از آب کنید – این آب می تواند برای تخلیه چاه توالت و شستشوی آن مفید واقع شود.
برای گرفتن نتیجه بهتر، قبل از شروع گردباد باید برنامه ریزی خاص خود را انجام دهید. به توصیه های مقامات محلی توجه کنید تا بتوانید از حادثه سالم نجات پیدا کنید.

منبع: How to prepare for a hurricane

نظری بدهید