تکنولوژی دانش‌ها

اخبار دنیای فناوری اطلاعات در هفته گذشته: استاردیت ۲۰۱۷ (قسمت اول)

علاوه بر آغاز کار «star trek» اتفاقات تازه بیشتری نیز رخ داده است. در ادامه به تمام اخباری که از دنیای فناوری اطلاعات در این هفته از دست داده اید، می پردازیم.
نخستین سری فیلمهای پاییز برای کسانی که واقعا تلویزیون می بینند، پخش می شود. شب گذشته آغاز کار Star Trek: Discovery را دیدیم، اما در حالی که در انتظار بهترین بازی شخصیت اسپاک در هفته قبل بودید، دنیای فناوری هم با شما همراه بوده است. در اینجا به اتفاقات بزرگ هفته گذشته می پردازیم.

آمازون کار جالبی دست به اقدام جالبی زد!

Pixabay

انتظاری غیر منتظره

آمازون اطلاعیه ارسال کرد تا به کاربران خبر دهد، شخصی به خاطر ثبت نام فرزندش، هدیه ای را خریده است. این موضوع خبر مهمی محسوب می شد زیرا کاربرانی که این پیغام را دریافت کرده بودند در واقع اصلا باردار نبوده اند. آمازون می گوید این اطلاع رسانی یک نقص بود و برای هر کاربری که آن را دریافت کرده است یک هدیه ویژه نوزاد از طریق حمل بار ۲ روزه آمازون به عنوان جبران سوء تفاهم ارسال خواهد شد.

جدیدترین مدل های آیفون دارای شیشه ای در قسمت پشتی گوشی است که باعث می شود هزینه ی تعمیرات آن افزایش یابد.

اپل

جنبش شیشه ای

بررسی های آیفون ۸ ادامه دارد و اتفاق نظر این است که این آیفون دقیقا مناسب افرادی است که می خواهند آخرین آیفون را خریداری کنند. iFixit، درحال بررسی میزان کارآمد بودن گوشی همراه آیفون ۸ است. به نظر میرسد که به شیشه عقب – که اگر بشکند هزینه جایگزینی آن بیشتر از شیشه روی صفحه نمایش است – یک سیم پیچ شارژر بی سیم به طور مستقیم متصل شده و به همین دلیل تعمیر آن پیچیده است.

تماس لندن (نوعی تاکسی)
اگر امیدوار بودید که در آینده در لندن از اپلیکیشن اوبر(Uber) برای گرفتن تاکسی استفاده کنید، ناامید خواهید شد چون طبق تصمیم حمل و نقل لندن مجوز فعالیت دوباره اوبر تمدید نخواهد شد .اوبر هنوز برای درخواست تجدید نظر زمان دارد، اما در حال حاضر، آینده ی آن نامشخص است.

این هدست ها نمی گویند که «با من صحبت نکنید»

Bose

سربرگ

آخرین بلندگوی شرکت بوز (Bose[) بلندگوی هماهنگ SoundWear است. این هدست ترکیبی از بلندگو و هدفون است که به جای قرار دادن آن برروی گوش های خود، آن را روی شانه ها قرار می دهید. همچنین دارای اسپیکر داخلی و سازگار با Siri است. فناوری صوتی بوز، صدا را درحالی که صدای اطرافتان را کاهش می دهد، به گوشتان می رساند. البته، اگر از هدفون در محل کار استفاده می کنید تا از صحبت کردن دیگران با خود جلوگیری کنید، این هدفون دقیقا این کار را انجام نمی دهد. هزینه این هدفون ۲۹۹ دلار است.

تمیز و آراسته

برنامه بهینه سازی رایانه CCleaner هدف حمله بدافزاهای بزرگی بود که می توانست بیش از دو میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. نسخه های رایگان CCleaner 5.33 و CCleaner Cloud 1.07.3191 نیز شامل این حمله بودند.

منبع: Last week in tech: Captain’s log, Stardate 2017

نظری بدهید