پزشکی

سگ ها عامل بروز بیماری اسهال هستند

مراکز کنترل بیماری این هفته اعلام کردند که توله سگ ها عامل شیوع کمپیلوباکتر، یک باکتری که باعث اسهال و تب در انسان می شود، هستند. از مجموع ۵۵ نفر که تاکنون تحت مراقبت قرار گرفته اند، ۱۳ نفر در بیمارستان بستری شده اند. به نظر می رسد پت لند که فروشگاهی در زمینه فروش حیوانات خانگی است، اقدام به فروش توله سگ های آلوده نموده است.
تا کنون ۱۴ نفر از افراد آلوده، از کارمندان پت لند بوده اند و ۳۵ نفر دیگر نیز در یکی از فروشگاه هایشان حضور داشتند و یا یکی از توله ها را خریداری کرده اند و یا با یکی از این توله سگها در تماس بوده اند. چهار نفر از طریق دیگر با سگ های آلوده تماس داشته اند و یک نفر از بیماران با یک سگ ناشناخته تماس داشته است. افراد بیمار اهل شهرهای فلوریدا، کانزاس، مریلند، میسوری، نیوهمپشایر، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، یوتا، ویسکانسین، و وایومینگ هستند.
CDC در حال حاضر آزمایش توالی ژنوم را در بسیاری از افراد و سگ هایی که آلوده شده اند، انجام داده و کشف کرده که گونه های کمپیلوباکتر در این مبتلایان کاملا مرتبط هستند. این نشان می دهد که قربانیان انسانی در واقع بیماری را از مدفوع بچه سگ ها که در زیر ناخن های کوچک آنها به جا مانده است، می گیرد. آنها همچنین دریافتند که این عفونت در مقابل آنتی بیوتیک های اولیه نیز مقاوم است. این اتفاق در مورد باکتری کامپیلوباکتر بسیار عادی است.
اگر فکر می کنید به مدفوع سگ دست نمی زنید شما تنها نیستید. اکثر ما ترجیح می دهیم که در تماس با مدفوع هیچ موجودی نباشیم. متأسفانه، پی پی توله سگ ها آب زیرکاه هستند!! ذرات بسیار ریز ان میتواند روی بدن بماند و بنابراین اگرچه شما فکر می کردید که فقط از بوسه های نرم شیرین یک بچه سگ لذت می برید، شما با یک باکتری خطرناک طرف هستید. وناگهان بعد از سه روز بعد می بینید که توده ای دردناک از بدنتان خارج میشود.
اگر چنین است، برای رفتن به بیمارستان عجله نکنید. اکثر بیماران کمپیلوباکتر بدون نیاز به هر درمان بهبود می یابند – فقط استراحت و مقدار زیادی مایعات شما را پس از اسهال احیا می کند. عفونت معمولا کمتر از یک هفته طول می کشد، اما اگر با از دست دادن آب زیاد بدن مواجه شدید یا علائم بیماریتان ادامه یافت، به بیمارستان بروید. حداقل آنها می توانند مایعات IV و بعضی داروهای ضد اسهال برای شما تجویز کنند. در بدترین حالت، عفونت به جریان خون شما گسترش یافته و شما به آنتی بیوتیک نیاز دارید.
اگر شما یک توله سگ را از پت لند خریداری کرده اید، آن را پیش دامپزشک خود ببرید. انها می توانند آزمایش کامپیلو باکتر را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که دوست جدید شما سالم است، شما باید اینکار را هر زمان که حیوان خانگی جدیدی میخرید انجام دهید.
اگر شما همین حالا یک سگ را لمس کردید و الان عصبی هستید، دستان خود را بشویید. این توصیه ای احمقانه به نظر می رسد ، اما قطعا به خاطر نمی آورید آخرین بار که به سگ غریبه ای دست زدید ودستان خود را شسته اید، چه وقت بوده است. سگ ها فرشتگان زیبایی هستند، اما آنها فرشتگان زیبایی هستند که دوست دارند مدفوع خود را با دست بچرخانند یا بخورند. پس بعد از ناز کردن سگ خانگیتان وقبل از اینکه برای وقت نهار بروید دستان خود را بشوئید.

منبع: Puppies are the culprits behind a 12-state diarrhea disaster

نظری بدهید