تکنولوژی

آیا Circa میتواند در عصر موبایل های هوشمند به عنوان یک ساعت زنگدار مورد استفاده قرار بگیرد؟

از زمان ظهور موبایل های هوشمند، ساعت های زنگدار به ناکجاآباد فرستاده شدند- چرا باید یک دستگاه جداگانه ای برروی پاتختی کنار تختمان داشته باشیم که زمان را اعلام کند و صبح ها بیدارمان کند، کاری که موبایلمان هم می تواند انجام دهد؟!
شرکت های تولید کننده ی ساعت زنگدار از تلاش برای ساختن ساعتی که بتواند با شرایط روز مطابق باشد، دست بر نداشتند و به نظر می رسد که این تلاش ها منجر به ایجاد یک ایده ی عالی به نام Circa که پروژه ی Circa Labs محسوب می شود، شده است.
برخلاف ساعت های زنگدار هوشمند موجود، Circa فاقد کنترل صدا است. در Triggi یک کنترل هوشمند فضای خانگی وجود دارد که بدین معنا است که میتوانید از طریق آن گرمایش و میزان نور خانه را تنظیم کنید ولی نسبت به Echo، سیستم ساده تری محسوب می شود.
بخش هوشمندانه ی Circa شامل پد سنسوری می شود که شما باید آن را زیر تشک خود قرار دهید، Circa Labs ادعا می کند که این پد باعث می شود که این ساعت زنگدار بتواند شما را در زمان های بهتری بیدار کند و خواب شما را تنظیم می کند.
این ساعت نیز مثل همه ی ساعت های زنگدار خوب، دارای اسپیکری است که رادیو HD، رادیوی اینترنتی، Spotify و بلوتوث پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این ساعت دارای آپشن نویز سفید است برای افرادی که به موزیک علاقه دارند.

صفحه ی نمایش Circa، ۵/۵ اینچی AMOLED است که به نظر می رسد که برای چنین ساعت زنگداری بسیار بزرگ است، اما به نظر می رسد که نور آن در شب کم است. صفحه ی نمایش آن به گونه ای است که می تواند از چندین نوع ساعت پشتیبانی کند.
بزرگترین مساله ی این ساعت قیمت آن است که از ۱۹۹ یورو (تا ۲۳۱ یورو) آغاز می شود که نسبت به امکاناتی که در اختیار فرد می گذارد بسیار گران است. منظورم را به اشتباه برداشت نکنید، من تمرکز بر روی عملکرد ساعت های زنگ دار را به خودی خود می پسندم به جای اینکه سعی کنیم عملکردهای مختلف را باهم ادغام کنیم. اما به جای خرید این ساعت شما می توانید Echo Spot و یا حتی Echo Show را با نصف قیمت خریداری کنید.
به علاوه، Circa Labs اولین شرکتی است که محصولات سخت افزاری را از طریق سهام گذاری مردمی تولید می کند و قرار است تا ژوئن سال ۲۰۱۸ آن را عرضه کند.

منبع: Can Circa make the case for an alarm clock in the age of smartphones

نظری بدهید