تکنولوژی ستاره شناسی فیزیک

چین: تا پایان سال ۲۰۲۰ به مریخ خواهیم رفت

چین قصد دارد در دهه آینده رقابت برای فضا را از آن خود کند. برنامه بلندپروازانه فضایی چین تا سال ۲۰۱۸ فرود آمدن بر ناحیه ی تاریک ماه است و قبل از پایان دهه، سفر به مریخ است.
آژانس فضایی کشور روز سه شنبه یک کنفرانس مطبوعاتی به منظور انتشار یک مقاله سیاسی وتعیین اهداف دولت برای کشف فضا برگزارکرد.
وو یانوهوا، معاون رئیس اداره فضایی ملی، گفت که پکن قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ اولین کاوشگر مریخ را برای انجام اکتشافات در مدار، چرخش به دور آن و سپس انجام ماموریت دوم که شامل جمع آوری نمونه های ازسطح سیاره قرمز است، را آغاز کند.

تلسکوپ غول پیکر چین

وی همچنین اظهار داشت که برنامه های دیگر چین شامل فرستادن کاوشگر فضایی به مشتری و قمرهای مربوطه است، وی در ادامه افزود: «هدف کلی ما این است که تا حدود سال ۲۰۳۰، چین در میان قدرت های بزرگ فضا در جهان قرار گیرد.»
آخرین بازیکن ، بازی تهاجمی را بدست می گیرد
اقدام چین برای رقابت فضایی از قدمت بالایی برخوردار است. در سال ۱۹۷۰، اولین ماهواره اش را به فضا فرستاد، درست بعد از اینکه ایالات متحده اولین مرد را به ماه فرستاد اما در دهه های اخیر، چین میلیاردها دلار و همچنین سایر منابع خود را به تحقیق و آموزش اختصاص داده است.
از سال ۲۰۰۳، چین راه اندازی پیاده روی کیهانی را آغاز کرده است، به گونه ای که یک ماهواره بر روی ماه فرود آورده و یک پایگاه فضایی را راه اندازی کرده و امیدوار است بتواند یک مسیر ایستگاه فضایی ۲۰ تن را هموار کند.
همچنین در همان زمان پنج خدمه را به فضا فرستاده است، و تنها کشور ثالث جهان پس از روسیه و ایالات متحده است که به چنین موفقیتی دست یافته است.

پرتاب موشک به ماه

وویانو هوا به خبرنگاران گفت که چین هنوز در حال مطالعه امکان ارسال یک مرد به ماه است، اما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی ماموریت های رباتیک قمری، از جمله اولین فرود نرم در قسمت تاریک ماه در حدود سال ۲۰۱۸، قرار داده است.
او همچنین تاکید کرد که همکاری فزاینده چین با سایر سازمان های بین المللی فضایی به استثنا سازمان ناسا می باشد، زیرا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۱، ناسا را از همکاری با چین به دلیل نگرانی های امنیتی ملی منع کرده است.
در طول مبارزات انتخاباتی، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، علاقه خود را نسبت به ناسا اعلام کرد و مشاوران ارشد او طرفداری خود را نسبت به «برنامه جدید فضایی» ایالات متحده اعلام کردند.

رابرت واکر و پیتر نواررو در ماه اکتبر نوشتند: ناسا باید به جای کار بر روی زمین که توسط سازمان های دیگر نیز قابل اجرا است، بیشتر بر فعالیت های عمیق فضایی، تمرکز کند.
وی افزود: در حالیکه برنامه فضایی دولت آمریکا از سرمایه گذاری اندک رنج می برد، چین و روسیه همچنان به سرعت با ایتکارات خود و با تمرکز بر ارتش پیش می روند. هر یک از این دو کشور همچنان به توسعه سلاح هایی که آشکارا طراحی شدند می پردازند، تا از این طریق هم آمریکا را ترسانده و هم هوشیار نگاه دارند
مقامات چینی روز سه شنبه بر «انگیزه های صلح آمیز» کشور در پشت اکتشاف فضایی و بهره برداری از آن را تأکید کردند، اما بسیاری از آنها مقاله ی واکر و ناوارو که به عدم همکاری با چین در خصوص فضا اشاره شده بود و توییت های اخیر ترامپ در خصوص به چالش کشیدن سیاستهای پکن و تجارت تایوان در دریای جنوب چین، را نیز مهم تلقی کردند .

منبع: China: We will be on Mars by the end of 2020

نظری بدهید