انسان شناسی پزشکی

چگونه سریع به خواب برویم

Make a List; Fall Asleep Faster

تقریبا ۴۰ درصد از آمریکایی ها در خوابیدن با مشکل مواجه اند و هر ساله در زمینه معضلات مربوط به خواب، میلیاردها پول برای دارو و درمان صرف می کنند. دریغ از اینکه به جای هدر دادن پولی که به زحمت آن را به دست آمده است می توانید با  نوشتن لیست کارهای روزانه خود آن را درمان کنید.

تحقیقات قبلی نشان داده است نوشتن آنچه که باعث نگرانی تان می شود می تواند به سرعت خواب رفتن کمک کند اما آیا نوع خاصی از نوشتن وجود دارد که تاثیر بیشتری بگذارد ؟ گروهی از محققان دانشگاه Bylor برای پاسخ دادن به این سوال  آزمایشی را برگزار کردند. پژوهشگران با استفاده از پلیسومنوگرافی (تست خواب) فعالیت مغزی الکتریکی ۵۷ انسان سالم بین ۱۸ تا ۳۰ ساله را در حالی که خواب بودند کنترل کردند. هر فرد پنج دقیقه قبل از خواب تکلیفی نوشت. بعضی از آنها به نوشتن لیستی از وظایف آینده پرداختند و برخی دیگر وظایفی که قبلا انجام داده بودند را نوشتند.

افرادی که لیست کارهای پیش رو را نوشتند به طور قابل توجهی سریعتر از کسانی که درباره آنچه که قبلا انجام داده بودند، به خواب رفتند. به خصوص آن دسته از افرادی که در انجام کار های آینده از اضطراب بیشتری برخوردار بودند.

مایکل اسکالین، مدیر تحقیقات علوم اعصاب و شناخت خواب دانشگاه Baylor و استادیار روانشناسی و علوم اعصاب، در یک انتشار خبری گفت: «اضطراب و افسردگی می تواند تاثیراتی در خوابیدن داشته باشد که با نوشتن برنامه کاری خود می توان حالات روحی ناشی از استرس و افسردگی یا حتی شخصیت افراد را کاهش داد.در این تحقیق جوانان سالم مورد بررسی قرار گرفته است بنابراین نمی دانیم که آیا یافته های ما به بیماران مبتلا به بی خوابی تعمیم داده می شود  یا خیر، اگر چه بعضی از فعالیت های نوشتاری پیش از این برای این بیماران مفید بوده است.»

منبع: Make a List; Fall Asleep Faster

نظری بدهید