پرسش و پاسخ

کمپین اعتراض به پخت زنده خرچنگ ها و لابسترها

Lobsters and crabs should not be boiled alive, say campaigners

بیش از ۵۰ کمپین برجسته و افراد مشهور خواستار حمایت قوی برای جلوگیری از پخت لابسترها و خرچنگ های زنده شده اند.

آنها نامه ای را امضا کردند که وزیر محیط زیست مایکل گاو را تشویق کند تا خرچنگ ها را به عنوان ارگانیسم های حساس درقانون جدید حیوانات طبقه بندی کند.

محققان بر این باورند که شواهد علمی نشان می دهد که حیوانات درد را حس می کنند.

امضاکنندگان شامل کریس پکامام و بیل بیلی ،کمدین معروف، هستند.آنها همچنین نمایندگان RSPCA و انجمن دامپزشکی بریتانیا هستند.

تعیین اینکه آیا برخی گروه های حیوانی درد را حس می کنند، نیازمند انجام سال ها تحقیق علمی است اما در سال ۲۰۰۶ پارلمان سالانه Animal Welfare Act  تحقیقات علمی قابل توجهی در رابطه با احساسات در ده پایان که شامل خرچنگ ها و لابسترها می شود انجام داد.

میسی تاملینسون، از گروه کمپین Crustacean Compassion که این نامه را سازماندهی کرد، به بی بی سی گفت: «این واقعا قابل قبول نیست که حیوانات زنده در آب بجوشند و آنها را زنده بکشند.تمام شواهد موجود در آن زمان به مفهوم این است که آنها قادر به حس درد هستند.»

نامه ای به آقای گوا می گوید:« ما از دولت خواستار روشی مناسب در پخت و کشتار خرچنگها هستیم . در حالی که لابسترها و خرچنگ ها مطمئنا دارای اندامهای حسی هستند و پخت آنها در رستورانها و یا کشتن آنها و عرضه آن در سوپرمارکتها خلاف قوانین سازمان Animal Welfare Act است .»

Lobsters and crabs should not be boiled alive, say campaigners

لازم است که پس از کشتن لابستر ها و خرچنگ ها  به سرعت آنها را پخت یا فریز کرد زیرا گوشت به سرعت فاسد می شود.

اما معترضان می گویند اکنون این روش کشتار که شامل سنگسار کردن حیوان است تاثیر ناسالمی بر بدن انسان دارد .

نامه بیان می کند :«هیچ دلیل اقتصادی و روش پختی وجود ندارد که خرچنگ را غیر منصفانه از طریق قطع پا یا دم بکشند و یا زنده زنده آن را بجوشانند.»

خانم تاملینسون گفت :« ۱۴ آزمایش علمی  برای حس درد بر روی خرچنگ ها انجام شده است.در حالیکه بیش از دو معیار در این آزمایش مانع از کسب اطلاعات است.»

در مقاله ای توسط اخبار بی بی سی پروفسور رابرت الوود، از دانشگاه Queen’s University Belfast، گفت:« آزمایش های متعدد نشان داد که درد احساس شده توسط خرچنگها اثرات نامطلوبی به همراه دارد که می توان مانع از یادگیری سریع ذهن افراد شود و مواد مغزی موجود در خرچنگ تبدیل به مواد مضر شود که سلامتی انسانها را به خطر می اندازد.»

Lobsters and crabs should not be boiled alive, say campaigners

قانون Animal Welfare Act  در سال ۲۰۰۶ درست قبل از اینکه اداره غذا و ایمنی اروپا گزارشی را به عنوان دسته بندی خرچنگها به عنوان گروهی از حیواناتی که درد را حس می کنند، بوجود آمد .

دولت مشاوره ی عمومی در باره طرح رفاه حیوانات  را راه اندازی کرده است و معترضین با استفاده از فرصت در دست خواهان اصلاح قوانین هستند .

سخنگوی وزارت محیط، غذا و امور روستایی به بی بی سی گفت: «ما متعهد به اعمال استانداردها در رابطه با رفاه حیوانات هستیم.همانطور که نخست وزیر تعیین کرده است انگلستان رهبر جهانی در مراقبت و حفاظت از حیوانات است . ما در حال حاضر در پیش نویس لایحه از افراد نظر سنجی می کنیم و در پایان به واکنشها پاسخ خواهیم داد.»

بیش از ۲۳۰۰۰ نفر به صورت آنلاین در دادخواست تغییر قانون امضا کرده اند.

امضاء کنندگان این نامه عبارتند از مایکل استراکان میزبان تلویزیون ، دکتر جولیا ورتال مامور ارشد علمی RSPCA، کلر باس مدیر اجرایی جامعه بین المللی ، دانشمند عصب شناسی دانشگاه ساسکس پروفسور آنیل ست و پروفسور جان وبستر متخصص دامپروری در دانشگاه بریستول.

منبع: Lobsters and crabs should not be boiled alive, say campaigners

نظری بدهید