باستان شناسی

قدیمی ترین پیام یافته شده در یک بطری واقع در ساحل غربی استرالیا

Oldest message in a bottle found on Western Australia beach

Tonya Illman در حالی که برای قدم زدن در اطراف شن و ماسه های یک ساحل دورافتاده در غرب استرالیا رفته بود یک بطری پیدا کرد.

همسر وی، کیم ایلمن، به بی بی سی گفت که تعدادی کاغذ در بطری پیدا کرد اما نمی دانست چیست تا زمانی که آن را به خانه برد و روی اجاق خشک کرد.

بنا به تایید کارشناسان این یک پیام معتبر از یک کشتی آلمانی است.

یادداشت در بطری که تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۸۸۶ را نشان می داد از کشتی آلمانی پائولا به عنوان بخشی از آزمایش در مسیر اقیانوس و راه های حمل و نقل توسط رصدخانه نیروی دریایی آلمان رها شد.

پیش از این رکورد جهانی گینس برای قدیمی ترین پیام در یک بطری ۱۰۸ ساله بوده است.

خانواده ایلمن در ۲۱ ژانویه در میان ساحل شنی جزیره وج رانندگی می کردند که ماشین در شن و ماسه غوطه ور شد و خانم ایلمن و دوستش تصمیم گرفتند پیاده روی کنند.

آقای تلویا به بی بی سی گفت:« تونیا مقدار زیادی زباله را بر روی زمین دید و تصور کرد که با جمع آوری زباله ها می تواند کمکی کند .»

وی اضافه کرد :«او یک بطری پیدا کرد و فکر کرد که برای قفسه کتابش زیبا خواهد بود.»

آقای ایلمن گفت که همسرش بطری را به یکی ازدوستان پسرمان داد . او در ابتدا گمان می کرد که داخل بطری یک سیگار پیچانده شده باشد و سعی کرد آنرا از بطری خارج کند.

 تونیا سعی کرد رشته را در اطراف کاغذ باز کند اما نسبتا شکننده بود بنابراین آن را به خانه برد و برای مدت پنج دقیقه روی اجاق خشک کرد تا رطوبت آن از بین برود.

سپس آن را  بازکردیم و نوشته ای چاپی مشاهده کردیم. در آن لحظه جوهر دست نوشته ای را نمی دیدیم اما دیدیم یک پیام چاپ شده بود که از خواننده خواسته بود تا هنگام دریافت یادداشت با کنسولگری آلمان تماس بگیرد.

بعدها باتوجه به دست خط ضعیف به تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۸۸۶ و نام کشتی Paula پی بردند.

.آقای ایلمن می گوید:« ابتدا فکر می کردیم واقعیت نداشته باشد اما به صورت آنلاین تحقیق کردیم و آن را به متخصصان موزه غربی استرالیا بردیم.»

 

منبع: Oldest message in a bottle found on Western Australia beach

نظری بدهید