آب - دریا تغییرات اقلیمی زمین

دانشمندان خواستار کمک عمومی برای پلاستیکهای سواحل انگلستان هستند

Scientists seek public's help to map plastic on UK beaches

بر اساس تحقیقات جدید در سواحل بریتانیا ۱۰ مورد پلاستیک رایج از جمله بسته بندی مواد غذایی، شبکه های ماهیگیری، بطری ها، نی و کیسه های حمل یافته شده است.

نقشه تعاملی منتشر شده انگلیس در روز جمعه همراه با مجله British Science Week  خبر شایع ترین و غیرعادی ترین آلودگی پلاستیک را در خط ساحلی برجسته کرد .

در میان موارد بیشتر یافته شده می توان به بطری های پلاستیکی، نی، تله ماهیگیری پلاستیکی و درب ظروف پلاستیکی غذا اشاره کرد اما محققان انجمن علمی بریتانیا و موسسه خیریه The Tide Plastic نیز به صندلی های توالت، تامپون ها و اسباب بازی به مقدار زیادی اشاره کردند.

با استفاده از عکس های هوایی از سواحل بریتانیا و تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، خیریه در حال بررسی سواحل جزیره مول در اسکاتلند به غرب کورنوال برای پلاستیک است. از مردم خواسته شده است تا به دانشمندان کمک کنند تا آلودگی های پلاستیکی را با علامت گذاری آیتم های گرفته شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین مشخص کنند.

BSA امیدوار است که بیش از ۲۵۰۰۰۰عکس توسط اعضای عمومی علامت زده شود که این امر به ساخت یک ابزار برای مشخص کردن منشاء پلاستیک ها ، بستر های دریایی ،نوع مواد و حجم آن کمک بسزای می کند.

پیتر کوهلر، بنیانگذار و مدیر موسسه The Plastic Tide ،گفت: «موجودات دریایی سالانه  به دلیل خوردن پلاستیک هنگام گرسنگی واحساس سیری از بین می روند.»

برآورد شده است که انسانها سالانه ۱۱۰۰۰ قطعه میکروپلاستیکی مصرف می کنند و اگر هیچ اقدامی برای مقابله با پلاستیک در اقیانوس هایمان انجام نگردد تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵ هرساله ۸۰ میلیون تن پلاستیک به دریا وارد خواهد شد.

خبر خوب این است که هرکس شانس آن را دارد که به عنوان بخشی از راه حل کمک کند. کمک به شناسایی زباله در سایت Plastic Tide یک روش ارزشمند برای تمیز نگهداشتن سواحل است.

سه هزار مورد از ۳۰ سواحل انگلیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. طناب پلاستیکی و قطعات کوچک پلاستیکی لیستی از رایج ترین موارد را به خود اختصاص داده است و همچنین بسته بندی های پلاستیکی مواد غذایی ۲۱ درصد از تمام زباله های ساحلی را پوشانده است.

۱۰ مورد رایج در سواحل بریتانیا

  1. طناب پلاستیکی / قطعت کوچک پلاستیکی (۳۷٪)
  2. قطعات پلاستیکی خرد شده یا فوم (۲۹٪)
  3. بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی (۷٪)
  4. کیسه های پلاستیکی (۵٪)
  5. بطری های پلاستیکی (۴٪)
  6. تله ماهیگیری و ریسمان (۴٪)
  7. کلاهکهای کانتینر(۳٪)
  8. تکه های پارچه (۲٪)
  9. پارچ های پلاستیکی یا ظروف پلاستیکی(۱٪)
  10. نی (۱٪)

 

منبع: Scientists seek public’s help to map plastic on UK beaches

نظری بدهید