خوراک - تغذیه

سالم ترین راه مصرف مواد قندی (قسمت اول)

What is the healthiest way to eat sweet foods?

سالم ترین راه برای خوردن یک دسر (یا هر نوع مواد قندی) این است که از خوردن آن اجتناب کنید . همیشه پرسیده می شود که اگر زندگی نمی کردید زندگی چه معنایی پیدا می کرد ؟ برای من زندگی بدون دونات در صبحانه یا آب نبات شیرین معنایی ندارد . اکثر آمریکایی ها از جمله پزشکان و متخصصان تغذیه احتمالا با من موافق خواهند بود. با این وجود مطالعات نشان می دهد قند بیش از حد می تواند به بروز دیابت، چاقی و بیماری های قلبی کمک کند. بنابراین هنگامی که به طور اجتناب ناپذیری غذاهای حاوی شکر مصرف می کنید، آیا راهی وجود دارد که تاثیر آن بر سلامتی شما را کم کند؟

مطالعات اخیر نشان می دهد راهی برای کاهش تاثیر قند بر سلامتی وجود دارد.اول از همه هیچ دلیلی برای قطع کردن کامل قند از رژیم غذایی شما نیست. لسلی بنسی متخصص تغذیه و ورزش می گوید: «این کار بسیار سختی است و بعید است که اکثر مردم بتوانند در رژیم غذایی بدون قند قرار گیرند. هر کس به میزان مشخصی میل به غذاهای شیرین دارد و دلیل قانع کننده ای برای آن دارد. شکر انرژی مورد نیازما را فراهم می کند و اگر در رژیم غذایی خود از مصرف آن اجتناب کنیم از لحاظ روانشناختی می تواند تاثیر منفی داشته باشد بنابراین باید مقدار مصرف قند خود را کنترول کنیم .»

وجود شکر در مواد غدایی ما یک عادت رایج بد به حساب می آید زیرا ما به تنهایی به نوشابه و آب نبات و یا با کربوهیدرات های دیگر در محصولات پخته شده مختلف بر می خوریم. از آنجا که این غذاها با کربوهیدرات ساده بارگیری می شوند، سطح قند خون بدن ما را افزایش می دهد. هنگامی که قند خون افزایش پیدا می کند بلافاصله سعی می کنیم که این مقدار قند را به سطوح طبیعی با افزایش تولید هورمون های کاهش دهنده قند مانند انسولین و اینکرتین بازگردانیم. اگر ما بیش از حد آنها را افزایش دهیم این مکانیسم به گونه ای عمل می کند که می تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود.

منبع: What is the healthiest way to eat sweet foods?

نظری بدهید