زیست شناسی

استفاده دانشمندان از کرمهای لوله ای برای مطالعه بر روی عضلات

Space muscles study to use tiny worms

دانشمندان دانشگاه Exeter درDevon می گویند:« علت استفاده از از کرم های لوله ای در این تحقیق وجود ساختار عضلانی مشابه به انسان است.»

فضانوردان پس از ۱۸۰ روز در حالی که در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به سر می روند، حدود ۴۰ درصد از توده عضلانی خود را از دست می دهند.

محققان امیدوارند که این تحقیق بتواند به افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی و دیابت کمک کند.

Colleen Deane در حال آزمایش دارویی توسط Nick Thompson که در حفظ قدرت عضلانی افراد سالخورده کمک می کند.

کرم ها ی لوله ای به نام  (Caenorhabditis elegans (C. elegans در روز ۲۹ نوامبر در موشکی از مرکز فضایی کندی، فلوریدا، و در فاصله ۲۵۰ مایلی (۴۰۲ کیلومتر) به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده فرستاده خواهند شد.

آنها برای دانشمندانی که درباره تغییرات درازمدت فیزیولوژی انسان مطالعه می کنند، مفید هستند زیرا این کرم ها نیز مانند بسیاری از انسان ها،  از فقدان عضلات رنج می برند.

Space muscles study to use tiny worms

Colleen Deane، محقق دانشگاه Exeter، می گوید که عضلات بدلیل عدم وجود جاذبه در فضا تضعیف می شوند.

او بر این باور است: «هنگامی که فضانوردان به زمین باز می گردند قادر به حرکت  نیستند و باید برنامه های توانبخشی سنگینی را متحمل شوند.»

از آنجا که کرم های لوله ای مدل خوبی برای عضله انسانی است، ما آن ها را به فضا می فرستیم و به تغییرات و تأثیرات پرواز فضایی به عضلاتشان نگاه می کنیم.

Space muscles study to use tiny worms

مطالعه کرم توسط دکتر Timothy Etheridge از دانشگاه Exeter در سال ۲۰۱۵ تنظیم شده است.

این کرم ها که بسیار کوچک هستند و می توانند توسط چشم غیر مسلح دیده شوند، در کیسه های کوچک مواد غذایی مایع قرار می گیرند و به ایستگاه فضایی فرستاده می شوند تا به مدت یک هفته زندگی کنند و فرزندان خود را تولید کنند.

سپس آنها را قبل از بازگشت به زمین، برای تجزیه و تحلیل سلامت عضلات در دمای ۸۰- درجه سانتیگراد (۱۲۰- فارنهایت) توسط فضانوردان منجمد خواهند کرد.

کرم های لوله ای به طور معمول به عنوان محموله در ماموریت های فضایی برای مطالعه مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در سال  ۲۰۰۳ در فاجعه شاتل فضایی کلمبیا، نیز زنده ماندند.

نظری بدهید